søndag den 8. december 2013

Vaniliekranse


Jeg elsker at bage og synes også, at jeg laver en del forskellige ting hvad angår brød, kager osv. - men småkager har jeg aldrig rigtig lavet mange af. Men i år tænkte jeg, at jeg ville prøve at kaste mig over en ny jule-småkage - udover mine brunkager og honningkager, som bliver lavet hvert år til jul - og valget faldt på vaniliekranse.



Det er Mette Blomsterbergs opskrift og det tager næsten ingen tid at lave dejen. Eneste problem jeg havde var, at det var ret så umuligt at presse dejen ud af en stjerneformet tyl - selvom smørret ikke var køleskabs-koldt. Posen 'sprang' før der kom noget som helst dej ud, så min drøm om flotte, rillede vaniliekranse døde ret hurtigt og jeg måtte acceptere, at de blev runde og rustikke i stedet, efter jeg trillede dem i hånden :) 

Men gode er de og det er ikke mindst en hurtig julesmåkage at bage. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar