tirsdag den 24. september 2013

Mit lyserøde prinsesse-tæppe


Jeg har to skønne niecer på henholdsvis 3 og 16 år. Og jeg har længe haft lyst til at hækle et tæppe til hver af dem. Når jeg siger tæppe, så mener jeg altså ikke et, der også kan fungere som sengetæppe til dobbeltsengen eller lignende - noget i den størrelsesorden har jeg vist ikke tålmodighed til... Mine tæpper derimod, er det jeg kalder 'sofatæpper'. De er store nok til at man kan hygge under dem på sofaen, når man ser en god film, men ikke så store, at de samtidig hænger hen ad gulvet - hvis du ved hvad jeg mener. 


  

Dette tæppe er nu min 3-årige nieces - jeg håber, at hun er lige så vild med de lyserøde farver, som sin moster. Det var en ret så skøn oplevelse at kunne gå lidt amok med så mange pinke nuancer!
Jeg fulgte ikke noget mønster, men slog bare 150 luftmasker op og hæklede så halve stangmasker hele vejen igennem. To rækker pink adskilt af en række hvid.
If you want more info on this blanket, check out my Ravelry page here: Marielouisew

2 kommentarer:

  1. Super flot tæppe og rigtig flot blog, du har fået lavet!

    SvarSlet
  2. Tak Tanya. Som jeg skrev til Camille, så har jeg en lille overraskelse til jer - men den kommer så ikke på bloggen før I har fået den overrakt :)

    SvarSlet