fredag den 24. januar 2014

Hæklet sjal

Jeg ved godt, at det mest er hæklede tæpper, jeg gør det i, men jeg har fået lyst til også at kaste mig over lidt andre projekter. Og da jeg har noget lækkert Drops Alpaca garn tilovers fra mit babytæppe og fra nogle andre indkøb (man kan jo aldrig få for meget garn!!), så synes jeg, det var på tide, at jeg pøver at hækle et sjal - eller tørklæde, om du vil. 



Nu står jeg så overfor det store dilemma at skulle vælge en farvekombination:) Under alle omstændigheder bliver det med tre slags gråmeleret garn - men jeg har stadig ikke helt bestemt mig for om det så bliver med blå og karrygule striber, blå og rust-orange eller bare rust-orange. Forslag og favoritter modtages meget gerne. 


Opskriften jeg har tænkt mig at bruge er fra Drops - du finder den lige her - og det er granny stripes, der starter i midten af sjalet og så arbejder sig ud, så det bliver til et stort, trekantet sjal. 
Hvis du læser med på bloggen, så ved du, at jeg også er i fuld gang med et hæklet tæppe af garnrester - og jeg har ikke glemt det - jeg er bare blevet så begejstret for tanken om at hækle mig et dejligt sjal - som jeg forhåbentlig stadig kan nå at bruge denne vinter. Så derfor bliver det to sideløbende projekter - hvis der ikke sniger sig et tredje eller fjerde ind også...jeg er så dårlig til at holde mig til en ting af gangen :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar