søndag den 12. januar 2014

Mit Breaking Bad tæppe


Så er mit Breaking Bad tæppe blevet færdigt og jeg er noget så glad for det. Det startede som en pudsig indskydelse, da jeg begyndte at se serien og lagde mærke til det hæklede tæppe, der lå på sofaen hos Walter White og som derfor blev vist i næsten hvert afsnit. Og pludselig havde jeg bestilt garn og nærstuderet alle de screenshots jeg kunne finde af tæppet - for at finde ud af hvor mange rækker, der skulle hækles af hver farve :)


Det er nu officielt min kærestes tæppe, da han er vild med det  - og samtidig er det også det første hækleprojekt han har vist nogen form for interesse for, så alt i alt er det meget passende, at det nu er hans :) Og jeg må indrømme, at det også er et af mine favorittæpper. Det var et rigtig sjovt projekt - og første gang jeg har prøvet at genskabe noget jeg havde set på tv.


Før jeg gik i gang prøvede jeg at se om jeg kunne finde andre, der havde haft gang i et lignende projekt med dette tæppe. Hverken på Ravelry eller ved en bredere google-søgning lykkedes det mig at finde flere informationer. Jeg fandt en, der havde lavet noget i stil med tæppet, men ikke en direkte kopi og heller ikke med garn-info eller andre retningslinier.



Derfor har jeg nu lavet min egen guide til dette tæppe - og jeg håber, at det kan hjælpe hvis der er nogen der har lyst til at kaste sig over samme projekt. Jeg vil meget gerne høre fra dig hvis du giver dig i kast med et Breaking Bad tæppe - og hvis du har spørgsmål eller vil dele dine billeder.

GARN

Jeg har her brugt Red Heart Super Saver og Red Heart Classic, som hækles på en 5,5 mm hæklenål. Farverne og hvor mange gram jeg har brugt af hver er:

Carrot - 300 g
Buff - 470 g
Warm Brown - 200 g 
Coffee - 420 g

I alt vejer tæppet 1390 g og måler ca. 165 cm x 165 cm.

Jeg har hæklet følgende antal rækker,- med start i midten. 

19 rækker carrot
10 rækker buff
4  rækker warm brown
3  rækker coffee
4  rækker carrot
6  rækker buff
2  rækker warm brown
5  rækker coffee

Og til kanten - 1 række fastmasker hele vejen rundt - også med coffee.

Opskriften er et normalt granny square, som man bare hækler videre indtil det har den ønskede størrelse. Jeg har her skrevet ned hvordan du kommer i gang, men der er også et link til en god video her. Hvis du vil læse de andre indlæg, jeg har skrevet om dette projekt, så er de alle samlet her under Breaking Bad.

If you want more info on this blanket, check out my Ravelry page here: Marielouisew
Or use the Breaking Bad link above to see all blog posts on this blanket.


1 kommentar:

  1. eu achei maravilhoso seu trabalho, eu estava procurando porque eu queria fazer uma manta igual, encontrei voce, estou muito feliz por isso.
    vou comprar os novelos e vou fazer seguindo a sua receita.
    vou postar fotos para voce assim que eu iniciar até ao final do trabalho.
    obrigada por nos compartilhar ... beijos no coração
    Marcia
    Brasil
    wpp +5512981096061

    SvarSlet