onsdag den 1. januar 2014

Farverigt tæppe af garnrester

(Dette tæppe er nu færdigt - læs mere om det her)

Som jeg tror mange andre der hækler eller strikker kan nikke genkendende til, så er det fantastisk at købe garn - vælge nye farver og nye slags garn - og man har altid en ny ide, der lige skal afprøves. Derfor har garnet det også med at hobe sig op derhjemme - og ikke mindst alle de rester man har fra tidligere projekter - for slet ikke at nævne fejlkøbene, hvor farven alligevel ikke helt passede til det, man skulle bruge den til.
(Nye blogindlæg om dette tæppe lige her og her!)



Hos mig er det på høje tid at få bugt med noget af alt det garn, der ligger og fylder og som jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal bruge til. Derfor har jeg besluttet at lave et stort, farverigt tæppe med mange af mine rester  - 15 for at være helt præcis. Det bliver et tæppe af 20 eller 25 granny squares (afhængigt af hvor langt mit lager af restgarn rækker), hver firkant har 10 rækker og hver række er en ny farve. Ideen er, at det skal være så tilfældigt som muligt, så jeg prøver ihærdigt ikke at lade min tendens til at foretrække nogle farvekombinationer frem for andre styre slagets gang - og at lave hver firkant anderledes end de andre. 
Jeg tyvstartede med mit oprydningsprojekt anno 2014 mellem jul og nytår, så jeg har nu fået lavet et par firkanter. Det går meget hurtigt med at hækle dem - men jeg forestiller mig et mindre mareridt, når jeg skal sy alle de løse ender i...den tid, den sorg :) 

Jeg har skrevet ned hvordan du kommer i gang med et granny square. Række to er samme måde som resten af firkanten hækles på - så man fortsætter bare indtil firkanten har en ønsket størrelse. Hvis du vil se en video om hvordan man starter dette granny square, så finder du en god en her.


Jeg er meget spændt på hvordan det kommer til at se ud - og jeg vil løbende opdatere her på bloggen. Hvad gør du med dine garn-rester? Læg gerne en kommentar hvis du har andre ideer til at få bugt med et bugnende garnlager!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar