tirsdag den 7. januar 2014

Mit neon-pinke tæppe



Dette tæppe var en julegave til min niece og jeg var så spændt på at give det til hende :) Jeg var lidt nervøs for om den neon-pinke farve blev for dominerende, men når man ser tæppet i sin helhed, så synes jeg, det er en flot kontrast til de grå og sorte nuancer. Tæppet er hæklet på en pind 4,0 mm og det er halve stangmasker hele vejen igennem. (Gratis mønster længere nede.)





Hvis du også har lyst til at give dig i kast med tæppet, så har jeg skrevet mønstret ned - du kan downloade det her eller finde det på Ravelry her
Hvis du har nogen spørgsmål, er du meget velkommen til at skrive en kommentar.

8 kommentarer:

  1. Hvor er det bare et fedt tæppe! Hun kan da kun være blevet virkelig glad for det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Gudrun. Hun blev heldigvis meget glad for det - og jeg var mindst lige så glad :)
      KH, Marie-Louise

      Slet
  2. Super flot tæppe!!!

    SvarSlet
  3. Har du opskriften på tæppet?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Joan,

      Tak for din besked. Taeppet er haeklet paa en 4bmm haeklenaal og udelukkende med halve stangmasker. Jeg slog 163 masker op og haeklede derefter 31 raekker af hver farve. Mellem de graa farver tilfoejede jeg ogsaa en enkelt pink raekke. I alt er der 5 brede striber i taeppet.
      Haaber det hjaelper - hvis du har nogen spoergsmaal, er du meget velkommen til at skrive igen.

      Mange hilsener,
      Marie

      Slet
  4. Super fint tæppe. Hvad måler tæppet? Hvor mange masker slog du op og hvor mange rækker?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Majbritt,

      Tak for din kommentar:) Jeg slog 163 masker op og haeklede 31 raekker af hver farve (med undtagelse af de to pinke striber). Saa i alt maa det have vaeret 157 raekker. Jeg kan desvaerre ikke huske praecis hvor stort taeppet blev - jeg mener det var ca. 120 x 120 cm. Haaber det hjaelper.

      Bedste hilsener,
      Marie

      Slet