lørdag den 28. december 2013

Mit blå og gule chevron tæppe

Jeg har (næsten) lige overrakt dette sofatæppe til min søster og hendes hustru, så nu kan jeg godt afsløre det her :) De er på vej på nye eventyr i Norge og jeg håber, at de får glæde af tæppet på de kolde vinteraftener. 



Det er samme hækle-mønster som til mit blå chevron tæppe - og jeg er bare vild med de skarpe zig-zag striber. Opskriften er fra Lion Brand Yarn - linket får du her - og som jeg også skrev i indlægget til mit blå tæppe, så kræver Lion Brand, at man opretter en profil på deres hjemmeside for at få adgang til alle deres hækle og strikkeopskrifter. Men det synes jeg nu ikke gør noget - de sender ikke irriterende nyhedsbreve, reklamer e.l. og når du først har oprettet en profil, så har du adgang til alt på deres hjemmeside. Garnet er fra Red Heart og er deres Super Saver serie, som hækles på en 6 mm pind. Hvis du vil have en oversigt til oversættelse af engelske hækle-udtryk og forkortelser, så er der en god en her.


If you want more info on this blanket, check out my Ravelry page here: Marielouisew

2 kommentarer: