fredag den 1. november 2013

Ristede græskarkerner


En af mine yndlingsting til Halloween er at riste alle de græskarkerner, som jeg skovler ud af de græskar vi pynter. De smager bare så godt - smagen minder mig lidt om popcorn - og du kan krydre dem med lige hvad du har lyst til. Jeg er vild med honning, olivenolie, salt, peber og paprika - men alle krydderier kan bruges, så brug de krydderier du bedst kan lide.
Det er meget nemt at lave - det eneste der tager lidt tid er at gøre kernerne rene. Men hvis du putter dem i en skål fyldt med vand, så er det nemmere at få det resterende græskarkød af kernerne. Herefter lader jeg dem tørre lidt på et rent viskestykke, før jeg krydrer og rister dem. Her får du min opskrift - men som sagt kan den varieres i det uendelige. Jeg håber, du også har lyst til at prøve at riste græskarkerner - og hvis du har andre gode smagskombinationer, så vil jeg meget gerne høre om dem :) 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar