lørdag den 23. november 2013

Labels til mine hæklede tæpper


Jeg har længe haft lyst til at få lavet mine egne labels, som jeg kan sy på mine hæklede tæpper. Det blev ved tanken i lang tid, men nu har jeg lige fået en ordentlig stak på 100 stk. ind ad døren. Det er faktisk en fødselsdagsgave fra mine søde forældre, men jeg skulle jo selv designe dem og så tog det lidt længere tid med levering osv., - men nu er de her og jeg glæder mig til at skulle sy det første i et tæppe, jeg lige er blevet færdig med. (Hvis du vil læse mere om tæppet på billedet, så har jeg skrevet om det her.)




Jeg bestilte dem hos Scannex og det kostede ca. 180 kr. for 100 stk - det er det mindste antal man kan bestille - med 1 linie tekst, strygebagside og fragt (de måler 1 x 5 cm.). Jeg ved ikke om det virker med strygebagside på hækling, men ellers så må jeg have nål og tråd frem :)
Som det også fremgår af billedet, så er mine labels koksgrå med pink vævet skrift. Jeg var meget i tvivl om hvilke farver jeg skulle vælge - jeg synes i lang tid, at det skulle være noget neutralt, der kunne passe til alt, - men efterhånden gik det op for mig, at det nærmest er en umulig opgave, da jeg hækler i så mange forskellige farver, mønstre og lignende. Så jeg endte faktisk med at vælge noget der er lidt mere mig - og ikke så neutralt, som jeg først havde forestillet mig - men jeg håber, at det alligevel vil se fint ud på mine tæpper :)


2 kommentarer:

  1. Ja, ikke - altså lige bortset fra mine (manglende) evner til at sy dem i ;)

    SvarSlet