søndag den 13. oktober 2013

Start på Breaking Bad tæppe

Så er jeg kommet i gang med mit Breaking Bad tæppe - og det er rigtig hyggeligt at sidde og nørkle med, mens jeg ser serien :) Kæresten blev lige pludselig meget interesseret i mit hækleprojekt (hvilket ellers ikke sker ret tit;)) da han hørte, at det var det fra Breaking Bad, jeg ville lave. Så alle gode intentioner om at prøve at få brugt noget af alt det garn, jeg har liggende (før jeg køber nyt) røg ud af vinduet og jeg endte med at bestille noget mere, så jeg på kærestens foranledning kan lave et stort Breaking Bad tæppe :)





Jeg har skrevet ned hvordan man kommer i gang med et granny square. Anden række er samme 'formel', som alle resterende rækker hækles efter. Hvis man ikke er vant til at hækle eller ikke har prøvet at lave et granny square før, så kan det godt se noget forvirrende ud. Jeg har haft meget glæde af de videoer, som Mickey fra the Crochet Crowd har på YouTube. Han har videoer om næsten alt indenfor hækling og også en om hvordan man kommer i gang med dette granny square. Så hvis du vil se hvordan det bliver hæklet, så er videoen her.



Hvis du vil læse de andre indlæg, jeg har skrevet om dette projekt, - og se det færdige resultat - så er de alle samlet her under Breaking Bad.

If you want more info on this blanket, check out my Ravelry page here: Marielouisew
Or use the Breaking Bad link above to see all blog posts on this blanket - and see the final result.




3 kommentarer:

  1. Det ser superflot ud. Hvor har du købt garn henne? Jeg tror også jeg vil prøve at hækle et...

    SvarSlet
  2. Tak - det har også været et super sjovt projekt at starte:) Garnet er alt sammen Super Saver fra Red Heart Yarn og farverne jeg bruger er Carrot, Buff, Warm Brown (det er Super Saver Classic), og så Coffee. Som sagt laver jeg mit tæppe ret stort, men som det ser ud nu, så kommer jeg til at bruge 400g (2 garnnøgler) af hver farve - 4 af warm brown, da Classic kun er 100g pr garnnøgle. Jeg skal nok opdatere, når jeg når lidt længere :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Muligvis 500g pr farve, men jeg ved det først, når jeg når lidt længere:)

      Slet