torsdag den 3. oktober 2013

Mit lille lilla tæppe

Jeg lærte at hækle for halvandet år siden. Jeg havde aldrig prøvet det før, så det foregik ved, at jeg satte mig godt tilrette foran computeren med en kop te, garn og hæklenål - og så så jeg ellers en masse videoer for begyndere og prøvede mig frem. Det tog lidt tid, men langsomt lærte jeg mere og mere - og senere begyndte jeg også at kunne læse hækleopskrifter - det gik galt en masse gange, men så pillede jeg det hele op og startede forfra :)




Det var Mickey fra The Crochet Crowd, som lærte mig at hækle. Han har et væld af videoer på Youtube og han har også samlet en gratis serie på 24 videoer for begyndere, hvor man lærer at hækle helt fra bunden og så langsomt bygger mere og mere på. Så hvis du har lyst til at komme i gang med at hækle - eller genopfriske eller lære nye mønstre, så anbefaler jeg Mickeys videoer.

Det lille lilla tæppe er lavet af Alpaca uld fra Panduro hobby og er hæklet på en 3,5 mm nål. Opskriften er fra Mickeys gratis E-book om never-ending granny squares, - han forklarer meget mere om hvad et never-ending granny square er, men kort fortalt, så hækler man med alle farver i gang på samme tid - forstået på den måde, at man først afslutter alle rækker, når tæppet har nået den ønskede størrelse.

Som altid vil jeg meget gerne høre fra dig, hvis du har spørgsmål eller kommentarer :) 

If you want more info on this blanket, check out my Ravelry page here: Marielouisew

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar